Про модерацію Facebook/Instagram
Часто буває так, що ви викладаєте якийсь запис на сайті або заливаєте рекламу чи відео, а воно зникає, а то і взагалі не публікується, або публікується тільки через якийсь час. А все тому, що ваша реклама або відео проходять модерацію.
Що таке модерація?
Модерація – це регулярна перевірка модератором дотримання правил спільноти, етики спілкування з іншими учасниками, а також контенту, який викладають юзери.
Тобто, контент або реклама повинні відповідати темі майданчика, на якому розміщуються, а повідомлення не повинні нести в собі образу інших учасників або спаму.
У випадку, якщо користувач таки порушує правила спільноти, модератори сайту починають застосовувати до нього санкції.
Для початку йому просто виносять попередження. Якщо ж це не допомагає, модератор модератор може забанити цього користувача на деякий час або назавжди.
Модерація має ще одну ціль. У випадку з онлайн-конференціями трапляється так, що учасники витрачають час, але не приходять до спільного рішення, а сама зустріч перетворюється на нудне збіговисько.
Тут в гру ступає модератор, котрий залучає до обговорення усіх учасників, а також слідкує, щоб обговорювалась саме задана на початку тема.
Він контролює, щоб онлайн-конференція йшла за чітким планом і регламентом, питання в ній обговорювались в чіткій послідовності, а учасники дотримувались встановлених правил.
Види модерації
Модерація буває 4 видів: автоматична, перед- і постмодерація, а також модерація конфліктів.
Отож розберемо детальніше кожну з них.
Модерація конфліктів. Будь-який юзер може пожалітись адміністратору або модератору ресурсу на порушення його прав або на іншого користувача. Робиться це в письмовій формі. Однак скарга має бути обгрунтованою.
Передмодерація – це коли ви заливаєте відео, рекламу або публікуєте пост на сторінці, а той з’являється не одразу, а через деякий час. Спочатку воно відправляється на перевірку до модератора, який моніторить, чи немає у ваших повідомленях спаму, а у відео – забороненого контенту. Частіше за все, передмодерація – засіб контролю деяких юзерів, котрі люблять порушувати правила.
У постмодерації, ж навпаки, контент перевіряється після того, як ви його викладаєте. Звісно, при цьому способі оперативність комунікацій буде в рази вища, але також модератору доведеться завжди бути на сайті, щоб здійснювати постійний контроль над контентом і повідомленнями.
Автоматична модерація – це фільтри, котрі встановлені на сайті, які за певними критеріями перевіряють контент.
Модерація потрібна для того, щоб підтримувати порядок. Адже без контролю за виконанням правил будь-який чат або форум буде перетворено на балаган, з образами учасників і неконтрольованим спамом. А на онлайн-конференціях модерація дозволяє координувати робочий процес.